Administration, uppsägning av hyreskontrakt, övriga frågor, information

E-post
info@nimoforvaltning.se

Telefon
Helgfria vardagar, måndag och torsdag: 10:00-12:00.
0768-23 21 61

Hemsida
www.nimoforvaltning.se

Postadress
Nimo Förvaltning AB
Blästergatan 9
432 32 Varberg

Felanmälan

Vi ser helst att du gör felanmälan via vår hemsida www.nimoforvaltning.se under rubriken ”Felanmälan”. Här kan du enkelt och smidigt anmäla fel som inte är akuta.

Telefon för felanmälan
Helgfria vardagar, måndag och torsdag: 10:00-12:00.
0768-23 21 61

Vid akuta och allvarliga felsom inte kan vänta till nästa vardag och som inträffar vid tider då vår fastighetstelefon 0768-23 21 61 inte är bemannad ringer du Securitas Sambandscentral: 010-470 51 50.

OBS!
Notera att detta endast gäller ärenden som översvämning, elavbrott, risk för fara eller liknande som kräver akuta åtgärder när vår fastighetstelefon 0768-23 21 61 inte är bemannad. Hyresgäst som kallar på jourtjänst för något som inte kräver omedelbar åtgärd riskerar att själv få stå för utryckningskostnaden.

Vid brand, olycka eller inbrott ringer du alltid larmnumret 112.

Störningar i ditt boende

Att bo i flerfamiljshus innebär att många människor ska leva och samsas tillsammans. Det är därför viktigt att du respekterar dina grannar och visar hänsyn. Vissa ljud får man helt enkelt acceptera, så som ljud från TV-apparater och småbarn som låter.

Mycket av eventuell irritation går dock att förebygga genom att kommunicera med dem som bor allra närmast. Meddela exempelvis grannarna om du skall ha fest.

En hyresgäst som stör sina grannar och inte upphör med detta efter tillsägelse eller varningsbrev, riskerar att bli uppsagd från sin lägenhet. Tänk på att du även ansvarar för övriga familjemedlemmar och dina besökare.

Vad gör jag om grannen stör?

I första hand rekommenderar vi att du kontaktar grannen. Det brukar lösa problemen i de flesta fall. Det kan vara så att han eller hon inte är medveten om att du blir störd.

I andra hand kontaktar du hyresvärden.

Om störningen är allvarlig och sker under kvällar/nätter kan du som hyresgästringa in till Securitas sambandscentral 010-470 51 50. Lägenhetsinnehavaren som orsakar störningen kommer att debiteras

för utryckningen.