Kontakta oss

Administration, uppsägning av hyreskontrakt, övriga frågor, information mm

E-post
info@nimoforvaltning.se

Telefon
Vardagar:
kl 10:00-11:00.
0768-23 21 61

Hemsida
www.nimoforvaltning.se

Postadress
Nimo Förvaltning AB
Blästergatan 9
432 32 Varberg

Felanmälan

Alt 1. Anmäl i formuläret här »

Alt 2. Via telefon 0768-23 21 61, helgfria vardagar, telefontid vardagar. 10:00-11:00

Vid akuta och allvarliga fel som inte kan vänta till nästa vardag och som inträffar vid tider då vår fastighetstelefon inte är bemannad ringer du Securitas Sambandscentral 010-470 51 50. OBSERVERA att detta endast gäller akuta och allvarliga fel såsom ex översvämning eller större elavbrott. Hyresgäst som kallar på jourtjänst för något som inte kräver omedelbar åtgärd riskerar att själv få stå för utryckningskostnaden.

Vid brand, olycka eller vid behov av polis ringer du alltid larmnumret 112.

Utelåsning

Om du tappat nyckel eller av någon annan anledning inte kommer in i din lägenhet måste du i första hand själv kontakta en låssmed, ej Securitas jour eller hyresvärd. Du måste legitimera dig och visa att du är kontraktsinnehavare.

Störningar i ditt boende

Att bo i flerfamiljshus innebär att många människor ska leva och samsas tillsammans. Det är därför viktigt att du respekterar dina grannar och visar hänsyn. Vissa ljud får man helt enkelt acceptera, så som ljud från TV-apparater och småbarn som låter.

Mycket av eventuell irritation går dock att förebygga genom att kommunicera med dem som bor allra närmast. Meddela exempelvis grannarna om du skall ha fest.

En hyresgäst som stör sina grannar och inte upphör med detta efter tillsägelse eller varningsbrev, riskerar att bli uppsagd från sin lägenhet. Tänk på att du även ansvarar för övriga familjemedlemmar och dina besökare.

Vad gör jag om grannen stör?

I första hand rekommenderar vi att du kontaktar grannen. Det brukar lösa problemen i de flesta fall. Det kan vara så att han eller hon inte är medveten om att du blir störd.

I andra hand kontaktar du hyresvärden.

Om störningen är allvarlig och sker under kvällar/nätter kan du som hyresgäst ringa in till Securitas sambandscentral 010-470 51 50. Lägenhetsinnehavaren som orsakar störningen kommer att debiteras för utryckningen.